Ostatnia aktualizacja: 03.04.2024 Andrzej Kuligowski

Odwiedza nas 17 gości oraz 0 użytkowników.

2013 03 09 Żółty szlak I etap

Spacer Żółtym Szlakiem Trójmiejskim
I etap - Dworzec PKS w Gdańsku do Teatru Leśnego przy ul. Jaśkowa Dolina
W piękny słoneczny poranek w dniu 16.03.2013 r. 21 osób członków i sympatyków Koła Grodzkiego spotkało się przy dworcu PKS w Gdańsku. Po przywitaniu grupy przez  kol. Andrzeja Kuligowskiego prowadzenie wycieczki przejął wieloletni przodownik turystyki pieszej kol. Jan Lewicki. Po krótkim omówieniu spaceru oraz rozdaniu mapek szlaku Trójmiejskiego rozpoczęliśmy nasz spacer. Pierwszym obiektem który zwiedziliśmy przed wejściem na szlak był ,,Cmentarz Nieistniejących Cmentarzy”. Jest to symboliczne miejsce w którym  znajdują się prochy zmarłych różnych wyznań ze zlikwidowanych cmentarzy w Gdańsku. Po miejscu tym oprowadziła nas i opowiedziała kol. Gienia Franczak. Następnie przeszliśmy do znajdującego się obok kościoła polsko-katolickiego pw. Bożego Ciała. O kościele jako świątyni  oraz o różnicach pomiędzy obrządkiem rzymsko-katolickim a polsko-katolickim opowiedział nam ksiądz Rafał Michalak proboszcz tamtejszej parafii. Po zrobieniu zdjęć ruszyliśmy na trasę o długości około 6 km. Po drodze, przechodząc koło ciekawych obiektów takich jak Forty napoleońskie, Krzyż milenijny, Królewska Dolina z dworkiem Zachariasza Zappio  krótko je omawialiśmy i robiliśmy zdjęcia. Ostatnim obiektem który w tym dniu zwiedziliśmy był Teatr Leśny znajdujący się przy ul. Jaśkowa Dolina. Po podziękowaniu kol. Janowi Lewickiemu za sprawne przeprowadzenie wycieczki zakończyliśmy I-szy etap spaceru szlakiem Trójmiejskim. Aby podzielić się wrażeniami ze spaceru wybraliśmy się na ciepłą herbatkę do kawiarni CH. Manhatan.